БРАТСТВО - Д. Корчинський
index.php?newlang=ru index.php?newlang=ua english


Зробити стартовою
Додати в обране
Написати листа
Геть демократію! Хай живе свобода!
 БРАТСТВО
 СВIТ
 ЗВ’ЯЗОК
 МАТЕРIАЛИ


 Сторінки наших авторів 
BRATSTVO
D.Korchinskiy
Відеоблоґ Д.К.
Alex BORGEZE
 AttiLa
 Chaplygin-s
 Linux
 Lisichka_ua
LorkinZ
Mamka777
Mokluk
Nebratan
Sindikat 777
Vintovkin


 Пошук 
 В допомогу платникам єдиного податку 
 МПР 
 БРАТСТВО-ПРОДАКШН 
 Книги Д. Корчинського 



Це і воно

Война в толпе

Філософія смути






РУССКИЙ ВОРОНЕЖ - НАЦИОНАЛ-ПАТРИОТИЧЕСКИЙ ВОРОНЕЖСКИЙ ПОРТАЛ





Объединенная Православная Молодежь

Свободная Одесса

ТРК «Круг»


Олександр Муратов -
"Четвертий вимір"



Олесь Вахній -
"Від дзвоника до дзвоника"



П’єса "Упиряки,
або Мудаки при владі."



Дневник Нео


Шрифт для листівок


Даешь русский без правок!



 Архів 
«« Грудень 2017 »»
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
 Наша кнопка 
БРАТСТВО - Д. Корчинський
код кнопки

Банери БРАТСТВА

Стара версія сайту

БРАТСТВО - Стрічка - ukr
БРАТСТВО - Лента - rus
 Пошук 
 Наші спонсори 

СБУ

ФСБ

MOSSAD

 

 

 


2003-2008, БРАТСТВО
Думки авторів ніколи не поділяються редакцією.
Передрук матерiалiв заохочується з посиланням на
http://bratstvo.info
 

12.02.2011 | Сергій Чаплигін
Теологія звільнення


"Християни надають перевагу мові миру.
Але тим не менше, коли диктатура нищить права особистості,
коли іншим шляхом неможливо досягти блага для нації,
коли зачиняються канали діалогу розуму та взаєморозуміння,
церква говорить про законне право на повстанську боротьбу"
Архієпископ Сан-Сальвадору Оскар Арнульф Ромео

«...розірви окови неправди,
розв'яжи узи ярма,
та гноблених відпусти на свободу,
й скинь усіляке ярмо»
(Іс. 58:6)

"... Відповідно до змін в основних структурах, здійснених нашою революцією, різдвяним святам повинні повернутися їхній справжній народний та християнський характер. Тому забороняється усілякого виду торгівля, оголошення та реклама, що розповсюджується засобами масової інформації, які згадують Різдво та все, що пов'язане з датою народження Христа, для прискорення продажу товарів та послуг"
З Постанови Сандиністського фронту національного визволення

Феномен революційного католицизму, який діє в Латинській Америці вже понад три десятиріччя, неможливо оминути увагою. Політична модернізація християнства (під "модернізацією" маємо на увазі той напрям думки, де біблійні сюжети отримують сучасне значення), являє собою християнську революційну альтернативу сучасному станові, яка проявляє себе у застосуванні теоретиками Теології звільнення таких авангардних напрямків, як-то: пряма дія, повстанська естетика та ін.

Звернення до праць та досвіду теоретиків Теології звільнення у питанні взаємодії Християнства та Революції, на нашу думку, не може не цікавити православні кола. І справа не в тому, що Теологія звільнення зародилася в католицькому середовищі: для нас цікавою є можливість поєднання богослов'я та революції.

Теологія звільнення бере свої початки з 1968 року, коли відбулася ІІ Конференція "Єпископальної ради Латинської Америки" (СЕЛАМ) на якій був оголошений "Маніфест єпископів Третього світу". У маніфесті піддавалася різкій критиці політика та соціально-економічний курс, причиною бід населення оголошувався капіталізм як "соціальний гріх" – несправедливий, антихристиянський, що веде до руйнування особистості та творення неорганічних, відчужених від людини, позбавлених благодаті суспільних структур.

Розглянемо деякі основи світогляду Теології звільнення.

Саме визначення "Теологія звільнення" вперше прозвучало в 1971 році з вуст перуанського теолога Густаво Гутьєрреса, який на цитатах зі Св. Писання та на історичних прикладах довів, що спасіння душі та безкомпромісна боротьба за земну справедливість в сутності є одним процесом. Він визначив три рівня цієї боротьби ("три кроки до свободи"), які має вести кожен християнин:

Перший рівень (соціально-економічний та політичний) – звільнення людини від гноблення та визиску шляхом революції в ім'я Христа. Він висловлює надії знедолених народів та прошарків суспільства;

Другий рівень (історико-антропологічний) звільнення – завоювання повної творчої свободи, побудови "нового світу" та "нової людини". Передбачає звільнення кожної суверенної особи в усіх її людських вимірах;

Третій рівень (сакральний) – звільнення від гріха та з'єднання людини з Богом, шляхом тотальної боротьби зі злом.

Слово "звільнення" теолог відносить до біблійних джерел, де Христос звільняє людину від гріха як джерела усілякої ворожості, несправедливості та гноблення. І якщо людині дана можливість жити в єднанні з Христом, то це є основою для єднання всього людства і повинно надихати діяльність людини в історії.

Сучасна пост-капіталістична система є нічим іншим, як "соціальним гріхом", і має дзеркально-протилежну "звільненню" ієрархію відповідностей.

"Гріх із самого початку передбачений в структурах гноблення та визиску людини людиною... Відповідно, гріх є фундаментом відчуження, що призводить до ситуації несправедливості... Неможливо осягнути його конкретні прояви без розуміння базису, що його породжує. І навпаки, звільнення від гріха вимагає радикального звільнення, яке в свою чергу, неуникно передбачає звільнення політичне".

Особистий гріх породжує несправедливі й позбавлені благодаті суспільні відносини та врешті сам нинішній суспільний устрій, що є проекцією особистого гріха на загальний рівень і перетворює його на "соціальний", тобто, спричиняє творення "гріховних" соціальних структур.

Концепція Гутьєрреса наголошує на тому, що треба "не обмежуватися роздумами про світ, а прагнути стати частиною процесу життя, аби змінити цей світ".

Гутьєррес був соціалістом (один із його творів має символічну назву: «Маркс та Ісус») і так визначав діалектику теології звільнення: "З точки зору діалектики термін "примирення" - це подолання того, що породило гріх несправедливості, тобто шлях до "примирення" можливий тільки через соціальну революцію".

Тематика революції проходить червоною ниткою у всіх творах Теоретиків теології звільнення:

"Насильство – складова частина капіталістичної системи, за його допомогою пригнічених тримають у підлеглому стані, і знищення такого порядку не суперечить ідеям створення братського суспільства, ідеям першого політичного в'язня, вбитого владою Давнього Риму та Давньої Юдеї – Ісуса Христа"
Леонардо Бофф

Факт виходу юдеїв з Єгипту під проводом Мойсея та їхній перехід до Ізраїлю надихнув аргентинського філософа Енріко Дюсселя до "Залишення Єгипту". Він вважає, що вихід з Єгипту є прямою дією, направленою супроти позбавленої благодаті Системи: "Реформістські моральні теорії задають собі питання: як бути добрим у Єгипті, приймаючи Єгипет як існуючу систему? Мойсей навпаки, питає: як вийти з Єгипту? Вихід з Єгипту проходить через критику економіки, перетворюючись в етичне звинувачення еко-політичної системи на рівні структурної та історичної макроеко-політики".

Єгипет – це синонім сучасної Системи, власне, "сучасного світу", ворожого ідеалам Віри. З Єгипту треба "вийти", "звільнитися", якщо треба, то й супроти волі "фараона", супроти "світоправителів темряви віку цього".

"Говорити про звільнення означає зрозуміти, який тип гноблення практикується в нас, тобто зрозуміти, що є влада гріха, яка несправедливо гнобить нас. Мова йде про порядок, який встановився в пануючій сукупності; такий порядок не варто поважати. А якщо цей порядок має закони, підкорятися ним – гріх. Навпаки, тоді нелегальні дії, що були здійсненні всередині несправедливої сукупності, є добрими справами, тому що вони входять до процесу звільнення, вони перебувають над встановленим порядком та його законами. Акт звільнення – це протизаконний акт... Вихід із Єгипту був протизаконним актом для фараона, бо фараон забороняв звільнення, але, навпаки, це була виключно добра дія, тому що вона підтверджувала Закон (Божий). Закон не мертвої "сукупності", але нового порядку, поставленого на службу Богові, Який відкидав існуючий порядок".

Іншою, центровою фігурою в Теології звільнення, але вже й практиком, став нікарагуанський священик Ернесто Карденаль. Саме його вплив на революцію сандиністів зробив останню архетипічною для Теології звільнення.

Коли в 1979 році в Нікарагуа перемогла ліва Сандиністська Революція, одразу відбувся з'їзд істориків та богословів Латинської Америки за назвою "Християнська віра та Сандиністська революція". На ньому було проголошено, що релігійна віра та революційна діяльність – сумісні.

"Революційне насильство не суперечить постулатам християнського вчення, яке завжди відстоювало права народів та окремих особистостей захищатися зі зброєю в руках. Застосовувати насилля для завоювання свободи є законним. Фома Аквінський сказав, що солдат, який веде боротьбу за праве діло – все одне, що святий".

Було оголошено "дію замість слів", та що "членами справжньої Церкви Тіла Христового є тільки ті, хто бореться за звільнення".

Говорячи про Теологію звільнення, неможливо не згадати слів Ернесто Че Гевари: "Коли християни приєднаються до соціальної революції, вона стане непереможною".

Саме екзистенціоналізм теології звільнення підіймає сенс революції до вершин релігійного переживання та метафізичного вибору.

"І позвертає він працю чужу, і її не ковтне, як і маєток, набутий з виміни своєї, жувати не буде... Бо він переслідував, кидав убогих, він дім грабував, хоч не ставив його! Немає останку з обжирства його, тому нетривале добро його все: за повні достатку його буде тісно йому, рука скривдженого прийде на нього! Небо відкриє його беззаконня, а земля проти нього повстане". (Йов 20: 19 - 22, 24, 27)

Амінь.

 

 






Надрукувати Надрукувати    Переслати Переслати   

Новини за темою:

- Теологія звільнення-ІІ

Читайте також:

- 30 варіацій
- Вона сидить і він не гнеться
- Малятам про звіряток
- “Інший погляд“ 26.09
- Букет Табачника
Повернутися назад
Допомогти дитині:
 
Артём Сагин – возрождение надежды
НОВИНИ

28.10.2011
Керівник собору Святого Павла в Лондоні підтримав активістів “Захопи лондонську біржу”
28.10.2011
У Китаї протестувальники побилися з поліцією
28.10.2011
Януковича побоялися показувати в прямому ефірі на відкриті "Арени Львів"
28.10.2011
Міська влада Вінниці, на "вічному вогні" поставила лічильник газу
28.10.2011
В України надто великий борг, ризик дефолту підвищився
28.10.2011
Хакери розкрили багато нюансів земельної реформи України
27.10.2011
У Львові страйкують таксисти
27.10.2011
Джон Бейнер: «Перезавантаження» з РФією час згортати
27.10.2011
Путінський "дерев`яний" рубль обвалиться більш ніж наполовину, а міжнародні резерви Росії «обнуляться»
25.10.2011
Хакери Anonymous взяли на себе відповідальність за злам сайтів з дитячим порно
25.10.2011
Турецькі танки перетнули кордон Іраку
25.10.2011
"Жітєлі донбасса" опинилися на межі "фекального потопу"
25.10.2011
РФія готується до захоплення Криму
25.10.2011
Вийшла перша книжка про Голодомор для дітей
25.10.2011
Україні на межі банківського колапсу
25.10.2011
Єврокомісія відмовилася підписувати угоду по газопроводу “Південний потік“
24.10.2011
Російська опозиція провели мітинг у Москві
24.10.2011
На Луганщині "жітєлі Донбасса" знищили пам'ятник Тарасу Шевченку
24.10.2011
Шотландія почала кампанію зі здобуття незалежності
24.10.2011
У Житомирі розмалювали білборди з Януковічем: «Спасибі жителям Донбасу». Фото
Вся стрічка новин
интересные факты

Керівник собору Святого Павла в Лондоні підтримав активістів “Захопи лондонську біржу”
Єрусалимський суд дозволив православним бити іудеїв
На Шахідські операції виходять мусульмани з вищою освітою
Данські мусульмани мають намір ввести в Копенгагені спеціальні зони, контрольовані Шаріатом
Мусульмани зажадали прибрати хрест з прапора Швейцарії
Християни Египту винуватять армію у загибелі єдиновірців
В Ізраїлі безчинствують єврейські вандали
В Єгипті тривають сутички Християн з поліцією
В Сомалі триватимуть атаки
Кожні 5 хвилин у світі вбивають Християнина
Всі факти

Розбити свій комп'ютер!

Постріляти по ворожим американським літакам


Rambler's Top100